توقف موقت صدور مجوز خریدوفروش آنلاین طلا / اعلام ضوابط جدید تا ۵۰ روز دیگر خانه‌های مناطق ۴ و ۵ تهران گران شد + جدول قیمت‌ها ۷۹۲۸ قطعه سکه تمام و ربع ضرب ۱۴۰۳ در حراج مرکز مبادله فروخته شد + قیمت جزئیات فروش محصولات سایپا و پارس خودرو ویژه دهه فجر واکنش سازمان برنامه و بودجه به افزایش یارانه‌ها توضیحات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره طرح «وفاق مهر» معرفی بی وای دی سیل ۰۶ جی تی در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۳ + عکس افزایش باورنکردنی قیمت آیفون ۱۶ / رشد ۵۰ میلیونی قیمت‌ها پس از رجیستری + جدول قیمت وزیر راه: پیگیر برقراری پرواز پاریس هستیم/ ارتباط ایران ایر با لغو پرواز تهران - پاریس شایعه است بادنجان رکورددار گرانی خوراکی‌ها شد قیمت طلا، سکه و ارز امروز پنجشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ + جدول  قیمت طلا آبشده نقدی، امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ واکنش سازمان هواپیمایی کشوری به لغو پرواز تهران-پاریس: فرانسه دلیل روشنی اعلام نکرده است قیمت دلار مبادله‌ای امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ مه‌گرفتگی پرواز‌های فرودگاه مشهد را متوقف کرد

شبکه ریلی خواف- هرات و تسهیل ترانزیت کالا برای افغانستان

راه‌آهن خواف- هرات به طول ۲۲۵ کیلومتر برای دسترسی بیشتر افغانستان به آب‌های آزاد از طریق بندرعباس و آب‌های گرم از طریق بندر چابهار مهیا خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 15
کد خبر: ۲۱۳۷۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ حافظ سادات‌نژاد مجری طرح راه‌آهن خواف- هرات در گفت‌وگو با برنامه روی خط اقتصاد، گفت: راه‌آهن خواف- هرات با هدف تسهیل ترانزیت کالا در مسیر کریدور شرق به غرب در مدت ۶ ماه به شرط شرایط مساعد آب و هوایی احداث خواهد شد. افغانستان با اتصال این شبکه ریلی از طریق تکمیل راه آهن رشت- آستارا و اتصال به ترکیه و از مرز خسروی به عراق و سوریه، می‌تواند به اهداف خود در ترانزیت کالا و دسترسی به آب‌های آزاد دست یابد.

مجری طرح راه آهن خواف- هرات گفت: این راه‌آهن به طول ۲۲۵ کیلومتر از شهرستان خواف تا هرات افغانستان به چهار قطعه ریلی تقسیم می‌شود که یک قطعه به طول ۶۲ کیلومتر در افغانستان به اتمام و بهره‌برداری رسیده بود، اما در جنگ افغانستان آسیب دید و سه قطعه دیگر در ایران در حال تکمیل است.

سادات‌نژاد با اشاره به جنگ و جابه‌جایی قدرت و تحولات سیاسی افغانستان، بیان‌داشت: همواره خط راه‌آهن ساخته شده ایران در خاک افغانستان، رصد و اهمیت استراتژیک آن به دولت حاکم گوشزد می‌شد که با تعاملات دو کشور مقرر شد تا مراحل بازسازی آن توسط شرکت افغانی- قزاقی که تأمین تجهیزات آن از ایران بوده است، به اتمام برسد. با قرارداد ۱۱۷ میلیارد تومانی که با پیمانکار ایرانی برای تکمیل خط راه آهن منعقد شده، پیش‌بینی می‌شود با استفاده از تجهیزات مکانیزه ریلی بتوان در مدت ۶ ماه به شرط شرایط مساعد آب و هوایی به انتقال ترانزیت کالا در سال نخست به مقدار ۷۰۰ میلیون تن دست یافت./فارس

ارسال نظر